Pokaż filtrowanie

Wyświetlanie 1–24 z 2935 wyników

Wyświetlanie 1–24 z 2935 wyników

Opony zimowe - kiedy je zmienić?

Bardzo ważne jest to, aby w momencie, kiedy średnia temperatura na dworze zacznie spadać poniżej 7°C, wymienić opony na te właściwie przystosowane do sezonu zimowego. Opony zimowe różnią się od letnich budową i zastosowanym materiałem. Tworzywo, z którego są wykonane letnie opony, w warunkach zimowych może niebezpiecznie sztywnieć, w znaczący sposób upośledzając możliwość panowania nad pojazdem i dodatkowo zużywać się w znacznie szybszym tempie. Ogumienie zimowe jest przystosowane do pracy w niskich temperaturach i zachowuje potrzebne właściwości elastyczności, nawet w ciężkich warunkach zimowych.

Dlaczego warto zmienić opony na zimowe?

Oprócz oczywistego przystosowania materiału do niskich temperatur, ogumienie zimowe jest wyposażone w odpowiedni bieżnik. Ułatwia on odprowadzania dużych ilości cieczy, błota oraz śniegu spod kół, dzięki czemu auto zachowuje lepszą przyczepność. Deszczówka, która pozostanie między oponą a jezdnią, ogranicza powierzchnię styku koła z asfaltem, zwiększając ryzyko poślizgu. Zakup opon zimowych to nie tylko inwestycja pozwalająca dłużej używać ogumienie letnie, ale przede wszystkim możliwość zapewnienia bezpieczeństwa sobie oraz innym użytkownikom dróg publicznych.

Co znajdziesz w tej kategorii?

W naszej ofercie znajdziesz prawie 3000 różnych opon zimowych, wśród których wiele sprawdzi się w Twoim samochodzie - musiszy tylko zdecydować, jakie modele Cię interesują. To ogumienie przeznaczone zarówno do samochodów osobowych, jak i do aut dostawczych. Szerokość opon dostępna jest w rozmiarach od 30 do 325, profil opony od 25 do 125, natomiast średnica - od 12 do 22. Na naszej stronie możesz także zastosować różnego rodzaju filtry, poszukując na przykład jedynie opon o określonej klasie oporów toczenia, przyczepności czy poziomie hałasu (lub wszystkie naraz). Opory toczenia najmniejsze są w klasie A, a najwyższe w klasie G - średnia różnica w spalaniu między kolejnymi klasami wynosi około 0,1 litra na 100 przejechanych kilometrów. Przyczepność największa jest również dla klasy A, a w każdej kolejnej klasie droga hamowania rośnie o około 3,5 metra przy jeździe z prędkością 80 km/h.