Pokaż filtrowanie

Wyświetlanie 1–24 z 2679 wyników

Wyświetlanie 1–24 z 2679 wyników

Opony letnie wysokiej jakości

Firma Fajne koła powstała z naszej pasji do motoryzacji. Znamy się na dobrym sprzęcie, dlatego tylko taki umieszczamy w asortymencie sklepu. Starannie dobieramy produkty do oferty, aby każdy klient zawsze otrzymał bezpieczne i wygodne opony do swojego samochodu. Oferujemy też kompleksowe wsparcie i doradztwo na wszystkich etapach realizacji zamówień.

Kiedy trzeba zmienić opony na letnie?

Bardzo ważne jest, aby zadbać o zmianę ogumienia w odpowiednim momencie, po zakończeniu sezonu zimowego. Moment ten powinien przypadać mniej więcej wtedy, kiedy średnia temperatur na dworze przekroczy 7°C. Tworzywo, z którego wykonane są opony letnie, jest przystosowane do wydajnej pracy w wyższych temperaturach, natomiast materiał tworzący opony zimowe ulegałby szybszemu zużyciu podczas jazdy w wyższych temperaturach.

Dlaczego warto zmieniać opony?

Warto też zauważyć, że ogumienie letnie charakteryzuje się stawianiem znacznie mniejszych oporów podczas jazdy - w bieżniku zimówek są zamieszczane specjalne, większe kanaliki, którymi podczas jazdy są odprowadzane duże ilości cieczy, śniegu i błota (zwiększając tym samym przyczepność i bezpieczeństwo pojazdu). W letnich oponach również znajdują się podobne systemy, jednak ze względu na inne ich ułożenie oraz dopasowane do wyższych temperatur tworzywo powierzchni bieżnika, możesz liczyć na zmniejszenie kosztów za paliwo oraz jazdę w większym komforcie (dzięki mniejszemu poziomowi hałasu spod kół).

Co oferujemy w tej kategorii?

W naszej ofercie znajdziesz opony przeznaczone do samochodów osobowych (również tych z napędem 4x4) oraz do pojazdów dostawczych. Posiadamy aż 2672 rodzaje opon letnich - w rozmiarach z szerokością od 30 do aż 325, profilem od 25 do 125 i o średnicy od 13” do 22”. Opony zostały też podzielone ze względu na opór, który stawiają podczas toczenia, poziom generowanego hałasu oraz przyczepność. Opór toczenia wpływa na pracę silnika, zwiększając jego „wysiłek”, co w ostatecznym rozrachunku prowadzi do zwiększania kosztów jazdy. Posiadamy opony w klasach od A do G, gdzie gorsza klasa w praktyce oznacza zwiększanie zużycia paliwa średnio o około 0,1 litra na 100 kilometrów. Przyczepność jest zależna od konstrukcji opony i jej tworzywa - posiadamy ogumienie w klasach od A do F. W praktyce przy prędkości 80 km/h różnica w długości drogi hamowania do zera to około 30%, co ostatecznie przekłada się mniej więcej na 3,5 metra różnicy w długości drogi hamowania pomiędzy kolejnymi klasami.